Uttag och insättningar

Avatrade Withdrawals and Deposits

Vi förstår att insättningar och uttag alltid måste ske tryggt och säkert och utan krångel. Vi prioriterar det och erbjuder en lång rad olika betalningsmetoder och en streamlinad process till våra kunder. Framförallt så ser vi till att du handlar i en trygg och säker miljö, där självfallet även dina insättningar och uttag ingår.  Som en av de mest reglerade mäklarna på nätet så håller vi också till en av de striktaste regleringarna som finns.

Insättningar hos AvaTrade

Vi erbjuder en rad olika insättningsmetoder, som dock varierar beroende på var du bor. Precis som med uttag så kräver vi pga. regleringsskäl att du skickar in bestyrkande handlingar såsom bevis på adress och identitet. Om du använder kreditkort för insättningar så måste vi se en inscannad kopia i färg av båda sidor på kortet, eftersom vi vill skydda våra kunder från bedrägerier. Oroa dig inte dock för vi kommer berätta för dig exakt vad som krävs. Du bör dock veta att du alltid kan handla med ett demo-konto först, vilket inte har några krav. Detta gör det möjligt för dig att öva på att handla, testköra våra plattformar och att prova handelsstrategier. När du sedan är redo så uppgraderar du enkelt till ett riktigt konto.

  • Vilka insättningsmetoder finns det på AvaTrade?

    Spännande nyheter för våra svenska kunder! Vi har introducerat ett dedikerat SEK-bankkonto exklusivt för dig hos AvaTrade. Nu kan du, utöver vårt stora utbud av insättningsmetoder inklusive kreditkort, banköverföring och populära e-plånböcker som Skrill, WebMoney och Neteller, även göra insättningar direkt i SEK. Ta din handelsupplevelse till nästa nivå med denna skräddarsydda lösning som är avsedd att öka tillgängligheten och smidigheten. Utforska möjligheterna med AvaTrade där din tillfredsställelse är vår prioritering.

  • Hur lång tid tar det att sätta in pengar på AvaTrade?

    Varje insättningsmetod har sin tid och för att se till att allt går så snabbt som möjligt så rekommenderar vi att AvaTrade har alla de nödvändiga handlingarna och att de konto är bestyrkt.

    Kredit- och bankkort – Med kreditkort så kommer pengarna direkt in på ditt konto. Om det inte sker så bör du kontakta kundtjänst som då kommer hjälpa dig direkt. För första gången kan det dock ta upp till en arbetsdag för pengarna att nå ditt konto pga. säkerhetsbekräftelse.

    E-betalningar – Inkl. Neteller, Skrill (Moneybookers), WebMoney och andra. Dessa kommer in på ditt konto inom 24 timmar.

    Banköverföring – Med denna metod kan det ta upp till sju arbetsdagar beroende på din bank och land. För att det ska gå fortare så skicka in en kopia av din Swift kod till AvaTrade så att vi kan spåra insättningen.

    Vilket är det minsta insättningsbeloppet som krävs för att öppna ett handelskonto hos?
    Detta beror på basvalutan och insättningsmetoden du använder på ditt konto. Se nedan för mer info.

    Kreditkortsinsättning:
    USD konto – USD $100
    EUR konto  – €100
    GBP** konto – £100
    AUD** konto – AUD $100

    Banköverföringsinsättning:
    USD konto – USD $100
    EUR konto – €100
    GBP** konto – £100
    AUD** konto – AUD $100

    **OBS! Australiensisk dollar (AUD) konto är bara för kunder i Australien och Brittiskt pund sterling (GBP) konto är bara för kunder från Storbritannien.

    Vi rekommenderar att börja med ett handelssaldo i minst 1000-2000 av din basvaluta för att helt ut kunna utnyttja AvaTrades handelsupplevelse.

  • Hur ser insättningsprocessen ut hos AvaTrade?

    För att möta behovet hos våra kunder så erbjuder AvaTrade flera olika sätt att sätta in pengar på sitt handelskonto:

    • Kreditkort,
    • Bankkort,
    • Banköverföring,
    • Flera olika elektroniska insättningsmetoder (dock ej för EU och Australien-kunder).

    Gör så här: Logga in på ditt AvaTrade-konto. Klicka på “Gör en insättning” och välj din metod för insättning. Var god också att se till att du valt de specifika handelskonto som du vill sätta in på från menyn.

  • Hur sätter jag in pengar till DupliTrade?

    Gör en insättning på ett vanligt handelskonto och eftersom alla insättningar handhas av AvaTrade så följ bara instruktionerna ovan.

  • Hur kan jag avbryta en insättning?

    För att avbryta en insättning så behöver du bara maila AvaTrade med en förfrågan till vårt kundtjänstteam. Om du inte gjort några affärer med pengarna så kan insättningen avbrytas inom 24 timmar och så fort processen är klar så får du en uppdatering via e-post. OBS! Lördag och söndag räknas inte som arbetsdagar.

  • Vad bör jag göra om kreditkortet jag använde för att göra en insättning har gått ut?

    Skicka ett mail med en kortförklaring till din account manager eller till AvaTrades kundtjänstteam. De kommer att hjälpa dig att uppdatera systemet.

  • Jag gjorde en överföring idag, men pengarna har ännu inte nått mitt konto. Vad ska jag göra?

    Det kan ta upp till 10 arbetsdagar för dina pengar att nå ditt konto, men skicka gärna ett mail med en kopia på din Swift-kod så vi kan spåra din överföring.

  • Jag har avbrutit min kreditkorts-insättning, men pengarna kommer inte upp på mitt kreditkortsutdrag.

    Om du kollar på ditt nästa kreditkortsutdrag och inga transaktioner med AvaTrade syns nära det belopp som du satte in på datumet du gjorde insättningen så betyder det att ingen insättning genomfördes och avbrottet lyckades. Om det däremot dragits pengar så låt det gå upp till fem arbetsdagar för att genomföra avbrottet.

  • Kan jag göra en insättning med någon annans kreditkort, bankkort, bank-konto eller e-plånbokskonto?

    AvaTrade godkänner insättningar från tredje part, men vi kräver mer dokumentation som bestyrker detta. Kolla gärna in vanliga frågor och svar om tredje partskrav.

  • Jag fick ett felmeddelande gällande ett problem med min insättningsöverföring. Vad betyder det?

    Om du får detta felmeddelande “Det verkar vara ett problem med att göra din transaktion, var god och gå tillbaka och bekräfta dina uppgifter och försök igen” så innebär detta oftast att ditt kreditkort har nekats. Se till att du fyllt i rätt uppgifter och försök igen. Annars bör du kontakta din bank eller kreditkortsleverantör om du behöver mer info kring ditt kort.

Under tiden kan du använda alternative insättningsmetoder.

  • Accepterar AvaTrade kreditkort från Nigeria eller Indonesien?

    AvaTrade accepterar kort från dessa länder, men kunder behöver dock tillhandahålla den dokumentation som krävs för att bestyrka sina uppgifter och dessa måste godkännas av AvaTrade.

Uttag hos AvaTrade

Eftersom vi vill att du ska kunna fokusera på handel online och dra nytta av marknadens möjligheter så ska du inte behöva tänka på administration som att göra uttag. Detta har lett till att vi gjort uttagsprocessen enkel och smidig. Här är några av de vanligaste frågorna kring uttag som vi får:

  • Hur ser uttagsprocessen ut på AvaTrade?

    Först måste ditt konto vara bestyrkt och bekräftat för att kunna göra ett uttag. Det är ett krav från de regleringsmyndigheter vi följer att din identitet ska vara verifierad eftersom vi följer den process som kallas för KYC eller Know Your Customer. Detta eftersom vi vill utesluta alla illegala avsikter.

  • Hur ser bekräftelseprocessen ut och vilken dokumentation krävs?

    När du öppnar ett handelskonto hos AvaTrade, så måste du tillhandahålla AvaTrade med följande handlingar för att bestyrka din identitet:

    • En tydlig, kopia i färg på ett av staten utfärdat ID-kort som t.ex. ett pass, körkort eller ID-kort. Följande måste tydligt framgå på handlingen: Fullständigt namn, födelsedatum och bild. OBS! Informationen du angett för att regga ditt konto måste matcha infon på ID-handlingen som du ger oss.
    • För att kunna bestyrka din adress eller bostadsort så måste du tillhandahålla en el, vatten, värme eller fast-telefoniräkning. Denna måste innehålla: Fullständigt namn och adress. Den får heller inte vara äldre än 6 månader.  OBS! Informationen du angett för att regga ditt konto måste matcha infon på räkningen som du ger oss.  AvaTrade accepterar inte mobilräkningar eller några som andra brev för bestyrkandet.
    • Om du gjort en insättning via kreditkort eller på uppdrag av tredjepart så måste du skicka in bestyrkandet från båda parter. Du behöver också skicka in en kopia av båda sidor i färg på kreditkortet som du använt till AvaTrade. Kopian måste tydligt visa ditt fullständiga namn, förfallodatumet på kreditkortet och de fyra första och sista sifforna av kreditkortsnumret. OBS! Du kan blockera de 8 mellansiffrorna på kortet samt CVC-koden samt fullmakten.

    All dokumentation som skickas till AvaTrade måste vara lätt att läsa, tydligt och innehålla alla fyra hörnen på handlingarna.

    Brittiska kunder bör kontakta de nödvändiga myndigheterna för att bekräfta vad som gäller med skatten eftersom AvaTrade inte är ett skattesubstitut. Så fort allt har skickats in och har godkänts av AvaTrade så kan du gå till

    ‘Mitt AVA’ på ditt konto för att slutföra uttagsformuläret för att påbörja uttagsprocessen.

  • Hur lång tid tar det att ta ut pengar från mitt AvaTrade-konto?

    Vi på AvaTrade förstår att du vill kunna ta ut dina pengar snabbt och säkert, Vi erbjuder därmed en snabb uttagsprocess. OBS! AvaTrade arbetar dock bara mån-fre och inte på helger och officiella helgdagar som återfinns i vår kalender. Det kan därför bli visa fördröjningar om man tar hänsyn till dessa dagar samt din banks stängningsdagar och öppettider.

  • Hur skiljer sig AvaTrades uttagsprocess från andra mäklares?

    Vi på AvaTrade är stolta över att kunna erbjuda exceptionell kundservice för att möta våra kunders behov. När andra mäklare kan ta upp till åtta dagar på sig för att se till att pengarna finns på ditt konto så dröjer det bara mellan 24-48 timmar hos AvaTrade. Vår streamlinade uttagsprocess såväl som pålitligheten och snabbheten att hantera våra kunders pengar är flera skäl till att välja oss som mäklare. Våra befintliga kunder vet att deras pengar är säkra.

  • Vilka uttagsmetoder finns det på AvaTrade?

    AvaTrade erbjuder en rad olika metoder för uttag, där kreditkort, bankkort och banköverföring är de vanligaste. Beroende på var du bor så kan det också finnas möjligheter för olika e-plånböcker.

  • Varför har min uttagsförfrågan inte gått igenom?

    Det tar mellan 24-48 timmar att gå igenom en uttagsförfrågan om kontobestyrkandet har slutförts och godkänts av AvaTrade. Detta är alltså för kreditkort, bankkort och e-pengar, När det gäller banköverföring så kan det ta upp till 10 arbetsdagar innan du ser pengarna på kontot. Kolla också fördröjningstiderna med din bank. Dessutom är det viktigt att innan du gör en uttagsförfrågan hos AvaTrade, att följande krav är uppnådda:

    • Bestyrkandet av konto – Har handlingarna för bestyrkande skickats till AvaTrade i enlighet med kraven?
    • Kampanjer – Uppnår du minimi kraven om volym i kampanjen?
    • Marginal – Har du tillräckligt med användbar marginal på ditt konto?
    • Betalningsmetod – Har du skickat förfrågan med den korrekta uttagsmetoden?

    OBS! AvaTrade kan begära ytterligare dokumentation om bestyrkande och så fort alla krav är uppnådda så kommer vi omedelbart att gå igenom din uttagsförfrågan.

  • Hur kan jag ta ut pengar från DupliTrade plattformen?

    DupliTrade är en autohandels-plattform som erbjuds av AvaTrade som gör det möjligt för handlare att enkelt kopiera eller klona affärerna från andra handlare på plattformen direkt in på ditt AvaTrade handelskonto. Alla monetära transaktioner som sker på DupliTrade plattformen handhas av AvaTrade. För att ta ut pengar från ditt DupliTrade-konto så skicka enbart bestyrkande dokumenten till AvaTrade och sedan kan du i vanlig ordning besöka ‘Mitt AVA’ på ditt konto för att slutföra uttagsformuläret för att påbörja uttagsprocessen.

AvaTrade – Uttag och insättningar utan krångel

På At AvaTrade så eftersträvar vi att ge våra handlare alla de verktyg de behöver för att kunna handla effektivt- detta inkluderar trygga och säkra processer för uttag och insättningar, med ett brett urval av metoder.

Din handelsbudget beror helt på dig såklart, men vi har flertalet riskhanteringsverktyg som hjälper dig att hålla i kapitalet längre. Såväl som riskhanteringsverktyg som Stopp-Loss, så erbjuder vi även det unika AvaProtect ™ verktyget. Detta ger dig ett sätt att skydda dina affärer från förluster och bara genom att betala en liten avgift. Vi erbjuder också ett demokonto att öva på.

Det finns helt enkelt så manga skäl att använda AvaTrade som din pålitliga mäklare! Börja handla med oss idag och häng med på en prisbelönad, reglerad mäklare som alltid kommer stå på din sida på din finansresa.

Vanliga frågor och svar om uttag och insättningar hos AvaTrade

  • Hur svårt är det att göra en insättning hos AvaTrade?

    Att sätta in pengar hos AvaTrade är inte svårare än hos din lokala bank. Faktum är att det till och med kan vara lättare så fort ditt konto är bekräftat och verifierat. Du kan enkelt då sätta in pengar direkt från handelsplattformen. Beroende på ditt land så kan du använda olika e-betalningsmetoder, men självfallet alltid kreditkort, bankkort och banköverföring.

     
  • Hur svårt är det att göra ett uttag hos AvaTrade?

    Om vi antar att du redan skickat in den nödvändiga identitets-dokumentationen för KYC and AML bestyrkande så är uttag i princip lika enkel som från en bankomat. Via handelsplattformen kan man enkelt göra en uttagsförfrågan och det går normalt snabbt på under en arbetsdag. Dock kan det ta längre tid, t.ex. vid banköverföringar.

     
  • Finns det något som kan hindra mig i att göra en insättning eller uttag hos AvaTrade?

    De flesta problem som vi ser är från personer som försöker göra insättningar från länder som inte stöds av vår plattform eller de som inte uppfyllt våra KYC/AML krav. Alla måste uppvisa handlar som styrker deras identitet och bostadsort innan vi kan gå igenom förfrågningar om uttag.